اصلاح طلبان يزدي به زعم همه تلاشي كه در اين روزها به خرج مي دهند خيلي دوست دارند نشان بدهند كه حرفهائي براي گفتن دارند و براي اين حرفها ي زياد با تاكتيك هاي عجيب و غريبي پا به صحنه مي گذارند .اما يك چيز سخت ذهن آنها را درگير كرده و آن اينكه آيا با تاكتيك هاي عجيب و غريب مي توانند پيروز انتخابات شوند؟
مروري بر تاكتيك اصلاح طلبان:
بسياري از مردم بر اين باورند كه اصلاح طلبان زماني مي توانستند با مردم شفاف سخن بگويند ولي از انجام اين عمل سرباز زدند و فرصت ها را از دست دادند .
بر همين مبنا اصلاح طلبان با اين تاكتيك وارد صحنه شده اند.چه بسا كه مثلا حرفي از اصولگرايان مطرح مي شود عنوان مي كنند "كه ما بايد خفه شويم و هيچ چيز نگوئيم"و يا با نوشتن گزارشهائي خالي از واقعيات مدام روي اين نكته كليك مي كنند كه اصولگرايان دچار شكاف عميقي شده اند .حال اين سئوال را بايد مطرح كرد ،كه چرا اينگونه فشار و جنگهاي رواني بر روي اصولگرايان وارد مي شود كه اين مسئله خود داراي چند نكته است
نكته اول :اصلاح طلبان كه اكنون دستهاي خود را در دستگاههاي اجرائي خالي مي بينند سعي مي كنند با حرفهاي تو خالي و بزرگ نشان دادن خود حداقل از خود تبليغي ارائه بدهند تا در زمان انتخابات حداقل براي مردم شناخته شده باشند .
نكته دوم :با ارائه برگزاري جلسات تخصصي به اصطلاح خودشان مي خواهند بگويند كه فعال هستند كه اصلا اينطور نيست جلساتي كه به جلسات چند نفره معروف است و از ابتدا با اختلاف شروع شده است (مانند قضيه مكان سخنراني صفدر حسيني )

نكته سوم :برگزاري جلسات ضد عدالت و تخريب دلسوزان نظام نكته بسيار مهمي است كه در دستور كار اصلي اصلاح طلبان يزدي قرار گرفته است . آنها در اين تاكتيك سعي مي كنند كه با خوش زباني كه دارند با جمع آوري جوانان تشكل هاي غير دولتي طوري حرفهاي غير واقعي خود را بيان كنند كه جوان طوري برداشت كند كه واقعا دولت سعي در بسته كردن فضاي سياسي و فرهنگي در نظام است .
نكته چهارم :
مظلوم نمائي ديگر تاكتيك هاي اين گروه است .بعضا تا حرفي ازسوي جناح مقابل ارائه شود يك فردي به نمايندگي از همه فرياد مي زند كه ما بايد خفه شويم ؟؟!!
به هر حال به نظر مي رسد كه اصلاح طلبان يزدي به خصوص نوچه هاي آنان كه بعضا در تخريب همديگر هم فعال هستند دچار نوعي ذهن گرائي شده اند و توصيه مي شود نسبت به اين امر جلسات آسيب شناسي برگزارنمايد.
اما اصولگرايان در اين ميان به اين نكات ضروري ذيل توجه داشته باشند :
نكته اول به همان اندازه كه جناح رقيب از اختلاف ميان اصولگرايان لذت خواهد برد بايد امروز ضرورت وحدت و يكپارچگي اصولگرايان در دستور قرار بگيرد .زيرا سايتها ؛وبلاك و حتي نشريه هائي كه به جناح اصلاح طلب تعلق خاطر دارند همواره در تلاش هستند كه در مورد يك اختلاف جزئي كار شكني و سمپاشي خود را شروع نمايند .
نكته دوم :اخبارها ي رسيده حاكي از تلاشهاي سازمان يافته وگسترده اصلاح طلبان يزدي براي كار رسانه اي به جهت موج آفريني در افكار عمومي است به طوريكه آنها در قسمتي از ادرات دولت در سايه تشكيل داده اند دولت در سايه در تلاش است كه ضمن كسب خبر و اطلاعات ،براي خنثي كردن توفيقات دولت تمام تلاش خود را انجام دهد .
نكته سوم :وظيفه شرعي و عقلي اصولگرايان است كه از دولت حمايت كنند .اما همرا ه با نقد منصفانه و مشفقانه .نظارت بر عملكرد اجزاي دولت وظيفه ماست وظيفه كه خود رئيس جمهور ي نيز از ما خواسته است
نكته چهارم :معتقديم نقد سازنده مطلوب زمينه پويايي دولت را فراهم مي سازد و بي گمان در ضرورت وحدت و يكپارچگي اصولگرايان خواهد بود كه دولت به اهداف مطلوب خود سريعتر ميسر خواهد بود كه دولت به اهداف مطلوب خود سريعتر مسير خود را طي مي كند .

و بالاخره اينكه برخي از اصلاح طلبان خيلي دوست دارند كاسه داغ تر از آش شوند كه مهمترين عمل در برابر آنها سكوت است و اينكه آنها حرفهاي خود را بيان كنند زيرا هدف آنها از بيان كردن چنين صحبت هايي عصباني كردن و تخريب اصولگرايان است ؟؟

عليزاده

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا